Veelgestelde vragen
1. Verzendingen
Word ik op de hoogte gehouden van het levertijdstip?
DPD informeert je altijd op voorhand over de dag van levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, tot op 1 uur voor de levering kan je nog wijzigingen uitvoeren! Je kan het moment en het adres van levering laten wijzigen en je pakket
- afhalen in een Pickup parcelshop in de buurt,
- laten leveren op een andere dag,
- laten leveren op een ander adres of
- laten neerzetten op een veilige locatie.
Op de dag zelf word je per e-mail of sms geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin je pakket zal aankomen.
Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?
Geen probleem. Je pakket wordt bij je buur geleverd. Is deze ook niet thuis? Dan wordt je pakket naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.
De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD ook een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.
Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.
Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren).
Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan. Het enige wat je nodig hebt is het 14-cijferig pakketnummer.
Wat is een Pickup parcelshop?
Een Pickup parcelshop is een locatie voor het verzenden en ophalen van pakketten. Wanneer je kiest voor een levering in een Pickup parcelshop, kies je voor de zekerheid om je pakket te kunnen ophalen wanneer het jou uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend. Met 1600 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn we altijd in de buurt. Ontdek je dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.
Waar vind ik een Pickup parcelshop?
Klik hier en ontdek je dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.
2. Producten
Hoe moet ik Green Clean® gebruiken?
Green Clean® onverdund (puur) en gelijkmatig aanbrengen met een verstuiver of zachte borstel op een droge ondergrond zowel na de behandeling nog 48 uur droog weer, om een maximale werking van het product te bekomen. Bij sterke mosaangroei na enkele dagen het bruin geworden mos verwijderen en eventueel de bewerking herhalen. Indien gewenst, na enkele dagen het bruin mos afborstelen of afspoelen. Materiaal overvloedig reinigen met water na gebruik van Green Clean®.
Ideale buitentemperatuur: 15 – 22 °C
Uitstrijkvermogen: 8-10 m²/liter.
Uitsluitend toegelaten voor algen-, mos-, groenaanslag-, en schimmelverwijdering, zoals het aanbrengen van verfsystemen.
Hoe moet ik BM Silico Protex® gebruiken?
Gebruiksklare oplossing. Eerst vuil en mosaangroei verwijderen, eventueel met Green Clean® zodat de te behandelen oppervlakte zeer proper is. De materialen mogen geen zoutaanslag vertonen. Openingen en barsten herstellen en deze herstellingen 3 weken laten verouderen alvorens de behandeling aan te vatten. Eventuele schilderwerken voor de behandeling uitvoeren. Voor een goede penetratie mag de ondergrond niet vochtig zijn. Aanbrengen met verstuiver, zachte borstel of rol tot verzadiging.
Blauwe steen, ramen & vensters absoluut beschermen tegen spatten. Gebruikt materiaal dadelijk reinigen met White-Spirit.
3. Betalingen
Meer informatie over betalingen, verzendingen & retourneringen kan u op deze pagina vinden.